Η Schenker παίρνει τον πλήρη έλεγχο του στόλου περονοφόρων της
Όλες οι πληροφορίες απευθείας στο κινητό σαςΗ ψηφιοποίηση έχει αλλάξει εκ βάθρων τις διαδικασίες logistics: οι στόλοι περονοφόρων έχουν γίνει έξυπνοι, τα περονοφόρα επικοινωνούν μεταξύ τους και ο έλεγχος των δεδομένων βελτιώνει τη διακίνηση φορτίων. Στον τερματικό σταθμό της Λούντα έξω από τη Στοκχόλμη, ο Pierre Cauwenbergh στην DB Schenker έχει τον πλήρη έλεγχο του στόλου περονοφόρων του χάρη στο Linde connect, το καινοτόμο σύστημα διαχείρισης στόλου της Linde.
– Όλοι όσοι εργάζονται εδώ επωφελούνται από το Linde connect, λέει.
DB Schenker Sweden
Η DB Schenker είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, η οποία προσφέρει οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, διεθνείς θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές εμπορευμάτων, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες και λύσεις καταγραφής αποθεμάτων και logistics. Από τη Σουηδία, εμπορεύματα κάθε είδους -από μικρές πλακέτες κυκλωμάτων μέχρι τεράστια μέρη πλοίων- διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Ο όμιλος Schenker ιδρύθηκε από τον Gottfried Schenker και η ιδέα του για την ομαδοποίηση, δηλαδή τη συλλογή εμπορευμάτων από διαφορετικούς αποστολείς και την αποστολή τους σε μία παρτίδα, εφαρμόζεται μέχρι σήμερα. Η DB Schenker στη Σουηδία είναι μια θυγατρική της γερμανικής κρατικής εταιρείας Deutsche Bahn και απασχολεί 3.500 εργαζόμενους σε 25 περιοχές σε όλη τη χώρα. Ο τερματικός σταθμός Λούντα της DB Schenker είναι ο μεγαλύτερος τερματικός σταθμός της Schenker στη Σουηδία και αποτελεί σημαντικό κόμβο στο πανεθνικό σύστημα τερματικών σταθμών της εταιρείας.
Πηγή: www.dbschenker.com
Ο Pierre, υπεύθυνος περονοφόρων και εκπαίδευσης στην DB Schenker, είναι πολύ εξοικειωμένος με την προηγούμενη έκδοση του συστήματος διαχείρισης στόλου της Linde και γνωρίζει τι σημαίνει από άποψη απόδοσης, ασφάλειας και εργονομίας. Τώρα, σε συνεργασία με τη Linde, η Schenker έκανε το επόμενο βήμα όσον αφορά την εξέλιξή της.
Η Schenker αντικαθιστά όλα τα περονοφόρα αντίβαρου Linde στους τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων και πακέτων της εταιρείας στη Στοκχόλμη με καινούργια περονοφόρα Linde. Η διαδικασία ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου, όταν τέθηκαν σε λειτουργία περίπου 30 περονοφόρα. Συνολικά θα αντικατασταθούν περίπου 50 περονοφόρα, συμπεριλαμβανομένων μηχανημάτων στοίβαξης και παλετοφόρων.
Το Linde connect είναι εγκατεστημένο σε 23 περονοφόρα, στον τερματικό σταθμό της Λούντα, και όλα τα περονοφόρα είναι εξοπλισμένα με όλες τις λειτουργίες που προσφέρει το σύστημα. Τη λειτουργία Access, που διαχειρίζεται την πρόσβαση, τις εξουσιοδοτήσεις και τα προσωπικά στοιχεία σύνδεσης των χειριστών. Το εργαλείο ανάλυσης, που επιβλέπει την απόδοση του στόλου. Τη λειτουργία Crash detection, ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των ζημιών. Και τη λειτουργία ελέγχου ασφαλείας και καθημερινής επιθεώρησης, εξηγεί ο Magnus Ragnarsson, συντονιστής του connect στη Linde.
Η ασφάλεια σε πρώτο πλάνο
Για τον Pierre Cauwenbergh, η πλήρους κλίμακας εφαρμογή του connect στη Schenker σημαίνει ότι θα έχει τον πλήρη έλεγχο του στόλου περονοφόρων του. Συγκεκριμένα, υπογραμμίζει το θέμα της ασφάλειας.
– Αν συμβεί μια σύγκρουση, η οποία είναι πρακτικά αναπόφευκτη, έχουμε μια μεθοδολογία που ακολουθούμε πάντα. Πρώτον, ελέγχουμε πώς είναι ο χειριστής. Είναι σε κατάσταση σοκ, χρειάζεται ιατρική φροντίδα ή πρέπει να σταματήσει τη δουλειά και να πάει σπίτι; Στη συνέχεια, επιθεωρούμε το μηχάνημα και το φορτίο. Βάσει αυτής της επιθεώρησης, εισάγεται απευθείας στο σύστημα μια αναφορά του περιστατικού, η οποία μας εξυπηρετεί για λόγους ιστορικού αλλά και κατά τη διάρκεια των αξιολογήσεων.
Είναι αυταπόδεικτο ότι η διακίνηση φορτίων θα είναι πιο αποτελεσματική αν τα περονοφόρα κινούνται με υψηλές ταχύτητες;
– Καθόλου. Από τη μία, υπάρχει ο κίνδυνος συγκρούσεων και αναταράξεων, από την άλλη, η διαχείριση του φορτίου ενδέχεται να μην είναι η βέλτιστη σε υψηλές ταχύτητες. Με το connect, μπορούμε να το μετρήσουμε. Μπορούμε να μετρήσουμε την παραγωγικότητα σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα και, στη συνέχεια, να μειώσουμε την ταχύτητα των περονοφόρων και να μετρήσουμε ξανά μετά από λίγο καιρό. Δεν πιστεύω ότι η μείωση της ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα την ώρα θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητα. Άρα, θα έχουμε χαμηλότερη ταχύτητα με διατήρηση της παραγωγικότητας, γεγονός που θα έχει θετική επίδραση τόσο στην οικονομία όσο και στην ασφάλεια.
Η καθημερινή επιθεώρηση πραγματοποιείται πάντα, προτού ο χειριστής αποκτήσει πρόσβαση σε ένα περονοφόρο, και εκτελείται με τη χρήση μιας ηλεκτρονικής συσκευής ανάγνωσης, που είναι τοποθετημένη στο περονοφόρο.
Πολύτιμος σύμβουλος εξοικονόμησης
– Με όλα τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά εγκατεστημένα, έχω μια συνολική εικόνα για ολόκληρο τον στόλο. Μπορώ να δω ποιοι οδηγοί έχουν εξουσιοδότηση για ποια περονοφόρα και, όπως ανέφερα, μπορώ να προσαρμόσω την ταχύτητα των περονοφόρων, αν χρειάζεται. Λαμβάνω επίσης όλες τις απαραίτητες αναφορές για να δω τις ώρες ενεργητικής λειτουργίας και τα στοιχεία χρήσης των περονοφόρων, σε τι ποσοστό των ωρών λειτουργίας κινούνται προς τα εμπρός και προς τα πίσω, αν οι μπαταρίες αντικαθίστανται εγκαίρως και πολλά άλλα, λέει ο Pierre.
– Χρησιμοποιώντας αυτές τις αναφορές ως βάση, μπορώ να προσδιορίσω αν ο στόλος έχει προσαρμοστεί με τον βέλτιστο τρόπο για τη δουλειά που κάνουμε. Είναι πολύ λίγα ή πάρα πολλά τα περονοφόρα, ή μήπως χρειαζόμαστε περισσότερα μηχανήματα από ένα συγκεκριμένο είδος περονοφόρου; Οι αναφορές αυτές αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο από οικονομική άποψη, όταν σχεδιάζω την επέκταση του στόλου και τις πιθανές επενδύσεις. Αυτή τη στιγμή, έχουμε τον βέλτιστο στόλο, αλλά, φυσικά, αυτό μπορεί να αλλάξει.
Στην ερώτηση τι πιστεύουν οι χειριστές για το connect, ο Pierre απαντάει:
– Έχουμε δοκιμάσει το σύστημα και γνωρίζουν πλέον περί τίνος πρόκειται. Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου καμία ένσταση, μάλλον το αντίθετο. Με το connect, ικανοποιούνται τα κριτήρια εξουσιοδότησης και η ασφάλεια βελτιώνεται περαιτέρω χάρη στις λιγότερες συγκρούσεις και αναταράξεις, καθώς και στην πιο ήρεμη οδήγηση. Νιώθω ότι όλοι κατανοούν και εκτιμούν τι σημαίνει αυτό για την εργασία και την ασφάλειά τους.