Η τεχνολογία ιόντων λιθίου κερδίζει έδαφος στην Emons
Αλλαγή συστήματοςΠώς μπορείτε να κάνετε τις διαδικασίες intralogistics πιο οικονομικές, καθαρές και βιώσιμες; Για την Emons Spedition GmbH, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: αντικαθιστώντας τα περονοφόρα υγραερίου με μηχανήματαμπαταριών ιόντων λιθίου στην αποθήκη γενικού φορτίου στο Γκροσμπέερεν.
Από τις 6 το πρωί στην Emons, μεταξύ Βερολίνου και Πότσνταμ, η δουλειά έχει «φουντώσει». Το ένα φορτηγό μετά το άλλο καταφθάνουν στις εγκαταστάσεις της μεταφορικής εταιρείας, όπου εμπορεύματα από όλη τη Γερμανία παραδίδονται και προετοιμάζονται για περαιτέρω μεταφορά στην πρωτεύουσα και σε ολόκληρη την περιοχή του Βραδεμβούργου. «Δουλεύουμε 24 ώρες το 24ωρο, πεντέμισι μέρες την εβδομάδα, ώστε όλα να γίνονται όπως πρέπει», εξηγεί ο υπεύθυνος μεταφορών Nätsch.
Για να κυλούν ομαλά οι αυστηρά προγραμματισμένες διαδικασίες μεταφοράς, είναι περιττό να πούμε ότι είναι απόλυτα απαραίτητος ένας στόλος περονοφόρων υψηλής απόδοσης. «Οι εργαζόμενοι τα χρησιμοποιούν για να ξεφορτώνουν τα ρυμουλκούμενα, να οργανώνουν τα εμπορεύματα στην αποθήκη και να τα φορτώνουν αργότερα στα φορτηγά παράδοσης. Με λίγα λόγια, ο εξοπλισμός μας χρησιμοποιείται πρακτικά όλο το 24ωρο».
Οι εργαζόμενοι στο επίκεντρο
Για αυτή την απαιτητική εργασία, η μεσαίου μεγέθους επιχείρηση στράφηκε στα περονοφόρα μηχανήματα της Linde με ωφέλιμο φορτίο 1,6 έως 2 τόνων, τα οποία λειτουργούσαν παραδοσιακά με υγραέριο. Όταν ήρθε η ώρα να αντικατασταθούν μερικά από αυτά τα μηχανήματα, δοκιμάστηκε επίσης ένα μηχάνημα ιόντων λιθίου ενός κατασκευαστή από την Άπω Ανατολή. Ο οδηγός περονοφόρου, Peter Weiss, εξηγεί ότι συνειδητοποίησαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά μέσα σε λίγες κιόλας μέρες, «τα μηχανήματα δεν ήταν καθόλου ακριβή στη διακίνηση φορτίων. Πρέπει να εργαζόμαστε με ακρίβεια εκατοστού κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων από το σημείο A στο σημείο B όταν ο χώρος είναι περιορισμένος, ώστε να μην προκαλέσουμε ζημιές». Ο υπεύθυνος μεταφορών προσθέτει, «η γνώμη των εργαζομένων μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για εμάς. Σε τελική ανάλυση, για να έχουν κορυφαία απόδοση, χρειάζονται κορυφαίο εξοπλισμό». Αυτή η σταθερή εστίαση στις ανάγκες του προσωπικού οδήγησε τελικά την Emons στην επιλογή των μηχανημάτων ιόντων λιθίου της Linde Material Handling.
«Τα πηγαίναμε ήδη πολύ καλά με το σύστημα ελέγχου με διπλό πεντάλ και το Linde Load Control, και θέλαμε πολύ να χρησιμοποιήσουμε και πάλι αυτά τα στοιχεία στα ηλεκτροκίνητα περονοφόρα». Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν ότι το δοκιμαστικό μηχάνημα που μας πρόσφερε ο συνεργάτης της Linde, ένα LindeE18 ιόντων λιθίου, έτυχε αποδοχής από την αρχή.
Παρεμπιπτόντως, η αντικατάσταση των μηχανημάτων υγραερίου με μηχανήματα μολύβδου-οξέος δεν συζητήθηκε ποτέ από την Emons. Οι επαγγελματίες των logistics εξηγούν τους λόγους: «Από τη μία, λόγω του χώρου που απαιτείται για τη σχετικά πολύπλοκη αντικατάσταση των μπαταριών, και από την άλλη, λόγω των κύκλων φόρτισης αυτών των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, που δεν θα ταίριαζαν καθόλου στο δικό μας προφίλ χρήσης, για να μην αναφέρουμε τη σχετικά μεγάλη ευαισθησία τους στη θερμοκρασία».
Επιτυχημένα μοντέλα
Εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, τα LindeE16 έως E20 με μπαταρίες ιόντων λιθίου λειτουργούν αξιόπιστα και, χάρη στην έκδοση με τρεις τροχούς, κινούνται ιδιαιτέρως ευέλικτα στον κόμβο logistics της Emons στο Βραδεμβούργο. Μια ακόμα αντικατάσταση μηχανήματος εσωτερικής καύσης πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύντομα, μετά την οποία θα απομείνει ένα μόνο μηχάνημα υγραερίου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ως εφεδρικό. «Εντωμεταξύ, κι άλλες μονάδες της Emons ακολούθησαν το παράδειγμά μας και υιοθέτησαν επίσης την τεχνολογία ιόντων λιθίου», εξηγεί ο Michael Nätsch. Αυτά τα σύγχρονα περονοφόρα αντλούν όλη τους την ισχύ μετάδοσης κίνησης από μία και μοναδική μπαταρία ιόντων λιθίου 16,3 kWh. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο μεταφορών, «αυτή η μεσαίου μεγέθους μπαταρία επιτρέπει βασικό χρόνο λειτουργίας οκτώ ωρών και ταιριάζει απόλυτα στους σκοπούς μας». Τα μηχανήματά μας λαμβάνουν απλώς ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, έτσι ώστε οι οδηγοί να έχουν στη διάθεσή τους επαρκή ισχύ οδήγησης και ανύψωσης ανά πάσα στιγμή.
Από άποψη απόδοσης, τα μηχανήματα ιόντων λιθίου δεν υστερούν σε τίποτα σε σχέση με τα αντίστοιχα μηχανήματα εσωτερικής καύσης. Ο Nätsch εξηγεί ότι «με 2.500 ώρες λειτουργίας ανά έτος για κάθε μηχάνημα, έχουμε πραγματικά μεγάλες απαιτήσεις από τα μηχανήματα. Ωστόσο, αυτά δεν παραπονιούνται ποτέ».
Τρεις φορτιστές είναι υπεραρκετοί για τον στόλο μας, έτσι ώστε να υπάρχουν πάντα αρκετά μηχανήματα έτοιμα για χρήση. Η μετάβαση από την αλλαγή φιαλών υγραερίου στην τακτική ενδιάμεση φόρτιση δεν αποτέλεσε πρόβλημα.
Η μετάβαση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία για όλους όσοι συμμετείχαν, τόσο από άποψη απόδοσης λειτουργίας όσο και επειδή στο τέλος της μέρας –ή καλύτερα στο τέλος μιας γεμάτης εβδομάδας εργασίας στην Emons– το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό του υγραερίου. «Τα πάντα εδώ συνεχίζουν να λειτουργούν σε άψογο συγχρονισμό με τα μηχανήματα της Linde. Τώρα, χάρη στην τεχνολογία ιόντων λιθίου, όλα γίνονται πιο ήσυχα, πιο καθαρά και πιο οικονομικά», λέει ικανοποιημένος ο ειδικός στον τομέα των logistics. Μερικές φορές αξίζει το ρίσκο μιας «αλλαγής συστήματος» – ειδικά όταν είσαι σίγουρος ότι όλα θα λειτουργούν μετέπειτα ακόμα καλύτερα!
Emons Spedition
Η Emons Spedition GmbH Germany είναι μια εταιρεία μεταφορών και logistics, που ιδρύθηκε στην Κολωνία το 1928 και πλέον δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες παγκοσμίως. 24 υποκαταστήματα λειτουργούν μόνο στη Γερμανία, ένα εκ των οποίων βρίσκεται στο Γκροσμπέερεν του Βραδεμβούργου. Στον κόμβο logistics του Γκροσμπέερεν, περίπου 125 υπάλληλοι εργάζονται στην οργάνωση της φόρτωσης γενικού φορτίου για την πόλη του Βερολίνου και το ομοσπονδιακό κρατίδιο του Βραδεμβούργου πριν από τη μεταφορά των εμπορευμάτων στους πελάτες από τον στόλο διανομής της Emons. Η εταιρεία αντικαθιστά σταδιακά τον στόλο περονοφόρων Linde από υγραερίου σε ιόντων λιθίου. Σήμερα, ο στόλος αποτελείται από εννιά περονοφόρα Linde: εφτά μηχανήματα E16 έως E20 με μπαταρίες ιόντων λιθίου και δύο μηχανήματα υγραερίου στο ίδιο εύρος ωφέλιμου φορτίου, ένα εκ των οποίων πρόκειται επίσης να αντικατασταθεί από ένα σύγχρονο μηχάνημα ιόντων λιθίου μεσοπρόθεσμα. Όλα τα μηχανήματα Linde διαθέτουν το δοκιμασμένοLinde BlueSpot™ και ένα εξαιρετικά εργονομικό, υπέρ-αναπαυτικό ενεργητικό κάθισμα με θέρμανση και αερανάρτηση. Ο συνεργάτης του δικτύου της Linde MH, TRAFÖ GmbH, διαχειρίζεται τις υπηρεσίες υποστήριξης και συντήρησης ως μέρος των συμβολαίων leasing πλήρους service.