Το Linde H50 σε λειτουργία στη Smurfit Kappa

Καλό όχι μόνο στα χαρτιά
Περονοφόρο μηχάνημα Linde Material Handling H50 στη Smurfit Kappa

Οι συνθήκες στη βιομηχανία χαρτιού αποτελούν την απόλυτη πρόκληση: Στην εταιρεία παραγωγής χαρτιού Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board, τα περονοφόρα αντίβαρου λειτουργούν υπό πλήρες φορτίο σχεδόν αδιάκοπα, μέρα και νύχτα, με αποπνικτική ζέστη ή με τσουχτερό κρύο. Ένα ακραίο σενάριο χρήσης, όπου το νέο πανίσχυρο περονοφόρο πετρελαίου Linde H50 είχε την ευκαιρία να δείξει τι μπορεί να καταφέρει, πριν καν κυκλοφορήσει στην αγορά.

Το χαρτί είναι υπομονετικό, λέει μια γερμανική παροιμία. Αυτή η λαϊκή ρήση θα προκαλούσε μόνο μία έκφραση κούρασης στους εργαζόμενους της Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board. Γιατί εδώ στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Diemelstadt της Γερμανίας το χαρτί είναι πάνω απ’ όλα ένα πράγμα: ατέλειωτο. Καθημερινά καταφτάνουν στον προαύλιο χώρο περίπου 50 φορτηγά χρησιμοποιημένου χαρτιού, ποσότητα που ισοδυναμεί με 1.000 τόνους αυτής της πολύτιμης πρώτης ύλης, η οποία προέρχεται από ανακύκλωση χαρτιού οικιακής χρήσης, καθώς και από διάφορες μεγάλες εταιρείες. «Από αυτή την πρώτη ύλη παράγουμε ετησίως περίπου 240.000 τόνους χαρτόνι για κιβώτια και 80.000 τόνους χαρτόνι για γραφική χρήση», λέει η Astrid Sprenger, υπεύθυνη του προαύλιου χώρου ανακτημένου χαρτιού. Στη συνέχεια και τα δύο είδη χαρτονιού πωλούνται διεθνώς και καταλήγουν στον τελικό καταναλωτή σε διάφορες μορφές: ως χαρτοκιβώτια, φάκελοι εγγράφων και πολλά άλλα. Και καθώς το χαρτί έχει καθολική χρήση και είναι περιζήτητο, η δουλειά στη Smurfit Kappa κυριολεκτικά συσσωρεύεται σε στοίβες. Δέμα-δέμα, τόνο-τόνο και με κάθε άλλο πιθανό τρόπο, όλα αυτό το ανακυκλώσιμο υλικό πρέπει να εκφορτωθεί από τα εισερχόμενα φορτηγά, να οδηγηθεί στα σημεία αποθήκευσης και από εκεί να καταλήξει στη μονάδα παραγωγής. «Δεν θα καταφέρναμε πολλά με την υπομονή, εκτός αν θέλαμε να δούμε βουνά από χαρτί να υψώνονται απειλητικά πάνω από το κεφάλι μας», λέει η Astrid Sprenger χαμογελώντας.

Σκληρή δουλειά, πανίσχυρα μηχανήματα

Από τη σκοπιά ενός πουλιού, τα πηγαινέλα στους χώρους της Smurfit Kappa μοιάζουν λίγο με εγκατάσταση ενός καλλιτέχνη performance: μεγάλα, πολύχρωμα βουνά υλικού, με μικρές κόκκινες κουκκίδες να κινούνται συνεχώς μπρος-πίσω ανάμεσά τους. Το μέγεθος κάποιων βουνών αυξάνεται, ενώ άλλων μειώνεται, με τις κουκκίδες να ανυψώνουν, να κατεβάζουν, να κάνουν ελιγμούς και να κινούνται σχεδόν αέναα. «Τα περονοφόρα αντίβαρου της Linde αποτελούν τον πυρήνα των ροών logistics της εταιρείας μας», λέει ο Tobias Jäkel, Προϊστάμενος του προαύλιου χώρου πρώτων υλών, ερμηνεύοντας το εντυπωσιακό έργο τέχνης. Μόνο στον τομέα του χρησιμοποιημένου χαρτιού, χρησιμοποιούνται δώδεκα περονοφόρα της εξειδικευμένης εταιρείας διακίνησης φορτίων με βάση το Aschaffenburg, με τα περισσότερα από αυτά να διαθέτουν ικανότητα φόρτωσης πέντε τόνων. «Τα χρησιμοποιούμε για τη φόρτωση και την εκφόρτωση των φορτηγών στην πρωινή βάρδια Δευτέρα έως Παρασκευή, 7 π.μ. έως 4 μ.μ. Η πιο απαιτητική δουλειά για τα περονοφόρα, ωστόσο, είναι η τροφοδοσία της παραγωγής, κάτι που γίνεται πρακτικά αδιάκοπα, 365 ημέρες τον χρόνο. Μόνο πέρυσι, κάθε περονοφόρο μετακίνησε κατά μέσο όρο 500 τόνους εμπορευμάτων ανά ημέρα καταγράφοντας 500 ώρες λειτουργίας ανά μήνα», σύμφωνα με τον ειδικό στον τομέα των logistics.

Το H50 από τη Linde Material Handling σε λειτουργία

Μαραθώνιος και επίδειξη δύναμης 2-σε-1

Η παρομοίωση είναι απόλυτα ακριβής. Γιατί τα περονοφόρα αντίβαρου στη Smurfit Kappa δεν πρέπει απλά να διαπρέπουν στους αγώνες αντοχής, αλλά και στη δύναμη Βέβαια, τα μηχανήματα βασίζονται στο πετρέλαιο και όχι σε πρωτεϊνούχα ροφήματα για να επιτύχουν την απόδοσή τους. «Τα περονοφόρα μηχανήματα πετρελαίου ήταν και συνεχίζουν να είναι η πρώτη επιλογή για εμάς, επειδή δουλεύουν σε εξαιρετικά εντατικούς ρυθμούς», συνοψίζει ο Tobias Jäkel. «Κατά τη διάρκεια της ανύψωσης και των ελιγμών οδήγησης, τα περονοφόρα βρίσκονται σχεδόν μόνιμα υπό πλήρες φορτίο. Τα μεγαλύτερα διαλείμματα είναι κατά κανόνα οι δεκάλεπτες στάσεις για καύσιμα».

Σε ένα σενάριο χρήσης υψηλής έντασης σαν αυτό, ο χειριστής και το μηχάνημα, σχεδόν αναπόφευκτα, γίνονται ένα. Έτσι, η διοίκηση ενθουσιάστηκε όταν, τον Νοέμβριο του 2021, η Linde Material Handling πρόσφερε ένα πιλοτικό μηχάνημα της νεάς γενιάς H35 – H50 περονοφόρων αντίβαρου για δοκιμαστική λειτουργία. «Όταν μια γενιά περονοφόρων, όπως η προηγούμενη H50 της Linde, είχε αποδείξει την αξία της επί σειρά ετών, οι εργαζόμενοί μας ήταν, δικαιολογημένα, ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί, όταν προσθέσαμε κάτι καινούργιο στον προαύλιο χώρο», λέει ο ειδικός της Smurfit Kappa στον τομέα των logistics, Jäkel.

Ο πήχης τέθηκε υπερβολικά ψηλά...

...και το νέο H50 ξεκίνησε δυναμικά από την πρώτη κιόλας βάρδια. Εξοπλισμένο με μια ειδική λαβίδα για δέματα χαρτιού, το περονοφόρο χρησιμοποιήθηκε κατευθείαν στην επί 24ωρης βάσης τροφοδοσία της παραγωγής. «Οι διαδικασίες logistics στην εταιρεία μας είναι οργανωμένες έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να λαμβάνουν τις εντολές μεταφοράς μέσω τερματικών συσκευών στα μηχανήματά τους. Ανάλογα με το πρόγραμμα παραγωγής, συλλέγουν τα ταξινομημένα αποθηκευμένα δέματα χρησιμοποιημένου χαρτιού, τα μεταφέρουν στην παραγωγή, τα τοποθετούν πάνω στα μηχανήματα και επιστρέφουν. Αυτό συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια της βάρδιας», εξηγεί ο Tobias Jäkel. Ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό στοιχείο είναι ότι οι οδηγοί καλύπτουν σχεδόν τη μισή απόσταση μιας διαδρομής μήκους έως 200 m κινούμενοι με όπισθεν. Αυτό σημαίνει ότι η καλή ορατότητα είναι υψίστης σημασίας, πρώτον, φυσικά, από άποψη ασφάλειας, αλλά και σε σχέση με την απόδοση της διακίνησης φορτίων. «Είμαστε –και εδώ θέλω να δηλώσω ότι εκπροσωπώ ολόκληρη την ομάδα μου– πολύ εντυπωσιασμένοι από το πόσο έχει βελτιωθεί η ορατότητα στο νέο περονοφόρο, αν σκεφτεί κανείς πόσο καλή ήταν ήδη στα μηχανήματα της προηγούμενης γενιάς. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δίνουν πραγματικά την εντύπωση ότι είσαι έξω, ενώ βρίσκεσαι μέσα στην καμπίνα», λέει ο Jäkel εντυπωσιασμένος. Η μόνη περίπτωση που γίνεται σαφές ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει είναι τον χειμώνα, όταν το θερμόμετρο πέφτει κάτω από το μηδέν: «Όσον αφορά στον έλεγχο θερμοκρασίας, η νέα γενιά έχει και πάλι ανεβάσει την απόδοσή της, κάνοντας τις μεγάλες διαδρομές σε εξωτερικό χώρο αισθητά πιο ευχάριστες», συμπληρώνει ο ειδικός στον τομέα των logistics. «Τώρα δεν φοβόμαστε το επόμενο ζεστό καλοκαίρι».

Ο προαύλιος χώρος μας δεν μοιάζει με πίστα για συγκρουόμενα, αν και είναι σχεδόν εξίσου πολυσύχναστος. Στόχος μας είναι να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους για την υγεία των εργαζομένων, που μπορεί να προκύψουν λόγω κραδασμών από τα μηχανήματα.

Προσεγμένος χώρος εργασίας για καλύτερες επιδόσεις

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους Astrid Sprenger και Tobias Jäkel, οι περισσότεροι χειριστές αντιλήφθηκαν γρήγορα ότι οι ανάγκες τους τέθηκαν σε υψηλή προτεραιότητα κατά την ανάπτυξη του νέου περονοφόρου. Η εμπειρία οδήγησης εγκωμιάστηκε ιδιαιτέρως από τις ομάδες, όπως και η εξαιρετική ευκολία χρήσης των λειτουργιών οδήγησης και ανύψωσης. «Ο προαύλιος χώρος μας δεν μοιάζει με πίστα για συγκρουόμενα, αν και είναι σχεδόν εξίσου πολυσύχναστος. Στόχος μας είναι να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους για την υγεία των εργαζομένων, που μπορεί να προκύψουν λόγω κραδασμών από τα μηχανήματα».

«Όλη η σχεδίαση του μηχανήματος –από το μονωμένο σασί μέχρι την αερανάρτηση στα καθίσματα– κάνει αισθητή τη διαφορά», συμπληρώνει ο συνάδελφός της που έχει περάσει πολλές ώρες στο μηχάνημα. «Για εμάς, η εργονομία και η άνεση δεν αφορούν μόνο την ασφάλεια στην εργασία, αλλά λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό και ως κίνητρο. Αν προσπαθούσαμε να μειώσουμε το κόστος και χρησιμοποιούσαμε μηχανήματα χωρίς λειτουργίες, όπως κλιματισμό, αερισμό καθίσματος κ.λπ., θα είχαμε χάσει εξαρχής τον αγώνα για την προσέλκυση των καλύτερων εργαζόμενων», λέει η Astrid Sprenger. Φυσικά, σε αυτό το πλαίσιο είναι επίσης σημαντικό το εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας της νέας γενιάς περονοφόρων μηχανημάτων: Όπως όλα τα περονοφόρα αντίβαρου στη Smurfit Kappa, αυτό το μηχάνημα διαθέτει επίσης το σύστημα Linde Safety Guard. Αν χρειάζεται να μετακινηθούν εργαζόμενοι στον προαύλιο χώρο με τα πόδια, παίρνουν μαζί τους μια «φορητή μονάδα». Η μονάδα αυτή προειδοποιεί τους πεζούς για την άφιξη μηχανημάτων. Ταυτόχρονα, οι οδηγοί λαμβάνουν ένα οπτικό και ένα ακουστικό σήμα προειδοποίησης σχετικά με πεζούς που βρίσκονται κοντά στο μηχάνημά τους. Το δοκιμαστικό μηχάνημα είναι επίσης εξοπλισμένο με τα μεγάλης φωτεινότητας φώτα Linde Verti Lights μπροστά, ενώ οι λεντογραμμές στο πίσω μέρος προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια για συχνή κίνηση με όπισθεν. «Έως τώρα δεν είχαμε αυτές τις τεχνολογίες στον υπάρχοντα στόλο μας – αλλά στο μέλλον μάλλον θα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού μας», λέει ο Jäkel.

Το περονοφόρο πετρελαίου Linde H50 προσφέρει βέλτιστη ορατότητα.
Το περονοφόρο πετρελαίου Linde H50 για ταχύτατη λειτουργία σε εξωτερικό χώρο
Το περονοφόρο πετρελαίου H35–H50 από τη Linde Material Handling σε λειτουργία τη νύχτα
Το περονοφόρο πετρελαίου Linde H50 προσφέρει βέλτιστη ορατότητα.
Το περονοφόρο πετρελαίου Linde H50 για ταχύτατη λειτουργία σε εξωτερικό χώρο
Το περονοφόρο πετρελαίου H35–H50 από τη Linde Material Handling σε λειτουργία τη νύχτα

Απόλυτη αξιοπιστία

Το Linde H50 τελευταίας γενιάς χρησιμοποιείται στη Smurfit Kappa εδώ και αρκετούς μήνες, εκτελώντας τη μία εντολή μεταφοράς μετά την άλλη, με χαρούμενους εργαζόμενους στην καμπίνα και χαρούμενους προϊσταμένους στο γραφείο. «Δεν χωρά αμφιβολία για τις επιδόσεις διακίνησης φορτίων του νέου περονοφόρου», υπογραμμίζει η Astrid Sprenger κοιτώντας τους αριθμούς. «Θα μας εξέπληττε οτιδήποτε άλλο, γιατί το H50 επιτυγχάνει πλήρη ισχύ ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις, ενώ συνεχίζει να ανταποκρίνεται πολύ καλά από άποψη διακίνησης φορτίων», προσθέτει ο Tobias Jäkel. Αυτό ήταν κάτι που έγινε πολύ γρήγορα σαφές για τους δύο ειδικούς στον τομέα των logistics, καθώς το περονοφόρο τέθηκε σε χρήση την πιο απαιτητική περίοδο του χρόνου: «Οι εβδομάδες πριν και μετά τα Χριστούγεννα είναι ιδιαιτέρως απαιτητικές εδώ, επειδή πρέπει να αποθηκεύουμε ακόμα περισσότερο υλικό και τελικά προϊόντα στον προαύλιο χώρο μας. Κατά μία έννοια, ένα ακόμα τεστ αντοχής», λέει ο Jäkel. Ένα τεστ κατά το οποίο το νέο περονοφόρο μηχάνημα διέπρεψε από άποψη αξιοπιστίας. Η ετυμηγορία είναι ομόφωνη: «Μέχρι στιγμής, το νέο περονοφόρο μάς έχει κερδίσει πλήρως», καταλήγει η Astrid Sprenger, «Στη θεωρία, αλλά και στην πράξη».

Το περονοφόρο πετρελαίου H50 από τη Linde Material Handling στη Smurfit Kappa

Smurfit Kappa

Η Smurfit Kappa είναι η κορυφαία εταιρεία στην Ευρώπη στην παραγωγή συσκευασιών από φύλλα κυματοειδούς χαρτονιού, χαρτονιού για κιβώτια και συσκευασιών ασκού μέσα σε χαρτοκιβώτιο (BiB) με εγκαταστάσεις σε περίπου 350 τοποθεσίες σε ολόκληρη την ήπειρο. Στις εγκαταστάσεις της Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board στο Diemelstadt-Wrexen της Γερμανίας, περίπου 300 εργαζόμενοι απασχολούνται στην παραγωγή χαρτονιού για κιβώτια και χαρτονιού για γραφική χρήση. Για τις διαδικασίες intralogistics, η εξειδικευμένη χαρτοβιομηχανία στηρίζεται στην τεχνολογία της Linde Material Handling εδώ και πολλά χρόνια. Συνολικά, χρησιμοποιούνται περίπου 40 μηχανήματα Linde στις εγκαταστάσεις της. Εκτός από τα διάφορα μηχανήματα αποθήκης, υπάρχουν περίπου 25 περονοφόρα αντίβαρου με ωφέλιμο φορτίο 2,5 έως 7 τόνων. Η διαχείριση του στόλου περονοφόρων γίνεται με το σύστημα διαχείρισης στόλου Linde connect. Το service παρέχεται από δύο υπαλλήλους του συνεργαζόμενου δικτύου, οι οποίοι βρίσκονται μόνιμα εκεί και συντηρούν τα οχήματα στο εσωτερικό συνεργείο.